sextioett

Jag har nog kommit in i en "bloggsvacka". Det går lång tid mellan uppdateringarna nu. Men här kommer en i alla fall.

Igår fick jag gå upp vid sextiden för att åka med mamma in till Malin. Där gick jag och la mig direkt. Vi sov till ca 9 och sen åt vi en mycket trevlig frukost. Sen slingade vi faktiskt våra hår efter lite om och men med blekningsmedlet ;) Och vid 2-taget blev det en fika med tjejorna.
    På kvällen var det födelsedagsfirande. Bibi fyllde 18 i måndags så hon hade lite "party, partaj, brudar och hångel". Blev en trevlig kväll med liite nytt folk.
    Hem till Malins place sen igen för att sova även fast hon inte var där. Hon kom på morgonen istället för att tvätta, så jag hjälpte henne med det. Efter det for jag, mamma och Siw till V-ås för att gå på Ikea. En kul spontan grej. Vi trodde att det skulle bli lika mycket shopping som det brukar bli, en korv alltså. Men vi kom ut med tre helfulla kassar med grejjor. Jag fick t ex en jättefin ljusgrön servis (eller vad jag ska kalla det), lite handdukar, blommor, en kruka och en vattenkanna. Utflyttningssaker blev dom kallade. Mycket trevligt! Tack mamma!
    Jag, mamma och Siw hade det väldigt trevligt på ikea, vi åt och fikade och hade allmänt skoj. Sen bar det av till Plantagen, där jag för övrigt fick en Svärmorstunga (en blomma alltså, hihi), Hemtex (50% rabatt på allting i butiken!) och Duka.
    En högst trevlig och spontan dag!

 Jag insåg inte att den stora tallriken och assietten skulle se likadana ut på bilden. Men alla har i alla fall den ljusgröna färgen som kopparna har. Även om det inte syns på bilden.
Den söta lilla vattenkannan som mamma tyckte jag skulle ha. Jag köpte också en liten liten blomma för 5 kr, blev den till höger. Hade den andra sen förut och den var lite "trött" så jag tog den den här gången.

Det blir faktiskt en tur till V-ås imorgon också. Då blir det med mamma och pappa istället.

Kommentarer
Postat av: pernilla

jag har oxå den där lilla vattenkannan ! den är så söt :D

2008-04-02 @ 22:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0