202

Jag har precis kommit på ett ämne att skriva om på textkommunikationen, men de blir inte lätt eftersom det handlar om SACO-mässan och den är ju inte förrän nästa fredag, så jag får typ göra en mall nu och ändra efteråt. De ska bli intressant att se hur det går.
Igår kväll gjorde jag en fars-dagpresent till min pappa, det blev muffins. Dock så misslyckades jag totalt (hur man nu kan göra det med muffins?) då jag gjorde ena halvan av smeten vanliga och den andra med choklad, eftersom pappa inte är en chokladoman som jag. I alla fall så tänkte jag piffa till hans muffins med att ha lite marsánkräm i botten, och det gick bra till en början, de såg jättefina ut. Men när det var ca 2 min kvar av tiden i ugnen så blev 6 muffins 1. De liksom kokade över. Men min pappa tyckte om dom ändå. :) Chokladmuffinsen blev också helt outstanding ;) jag hade i lite blockchokladbitar i smeten så de också skulle piffas till och det blev smarrigt! Något platta och lite för kladdiga, men men. Det kan inte alltid bli perfekt.
Jag kom i alla fall fram till att min kropp inte tycker om allt för många muffins nu när jag blivit "nyttig". Varje gång jag åt en fick jag ont i magen (nu lät det som om jag åt minst tio, så är inte fallet), vilket jag ser som en bra sak, att jag inte ska äta sötsaker för att jag får ont i magen. Ett plus.
En annan grej jag kom fram till igår var att fettet på min kropp börjar försvinna, jag har fått en smalare midja, låren och vaderna är inte lika sladdriga och på mina handleder syns mina blodådror mycket mer (underhudsfettet=borta). Yes alltså! Däremot har jag inte gått ner i vikt så mycket, men eftersom muskler väger mer än fett och att jag har gymmat mycket på senaste tiden så går det väl jämt ut. Jag har bestämmt mig för att börja cykla på motionscykeln vi har hemma också, eftersom jag slarvar så mycket med gåendet. Ca 30 minom dagen tror jag ska räcka. Jag slänger in det i min planering. Oooh, jag känner mig så duktig nu! Med träning, kost och allt. Duktiga jag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0