334

Sådär, nu kan reportaget strykas på "att-göra-listan". Känns skönt. Nu är de bara massa andra småsaker kvar, eller små och små de är väl snarare sådär halvstora. En sak mindre i alla fall.
     Efter skolan blir det till att gå upp till mamma för att hämta ut recepten från hudläkaren, äntligen säger jag bara! Även fast jag vet att jag kommer tycka att de är asjobbigt att varje morgon och kväll smörja in mig med de där salvorna, så kommer de bli ett jättebra resultat. De vet jag. Jag antar att jag får skärpa mig och ha lite mer självdiciplin. Jag vet minst två som kommer peppa och tjata på mig. 
     När mamma och jag hämtat ut recepten ska hon skjutsa mig till Nicklas, ska bli så mysigt att få se den där lilla mongisen igen. Trots att de inte var så längesen vi sågs så saknar jag honom så sjukt mycket varje dag och bara längtar till nästa gång vi ses. I helgen kommer vi få umgås väldigt mycket i alla fall, antar att jag stannar i stan på fredag eller om jag får skjuts in på lördag förmiddag. För på lördagen bär det av till Västerås där vi ska fira en av Nicklas systrar som fyller 21 om jag kommer ihåg rätt. De blir fika, middag sedan utgång. De kommer bli trevligt! De enda som kommer bli lite nervöst är jag äntligen ska få träffa hans systrar. Grillad lär man ju bli. Men de går nog bra.

Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0