456

Det är roligt att läsa kommentarerna i loggen för "Säg nej till svininfluensavaccinet!" på facebook, folk säger att dom som vaccinerar sig inte har en aning om vad de sprutar in i blodet och för att citera "att ens nära och kära sprutar in gift i blodet som tar livet av dom". De säger även att dosen kvicksilver i vaccinet är lika hög som maxintaget för en person som väger 500 amerikanska pounds.
Hur skulle det vara om de verkligen kollar upp hur det är innan de öppnar munnen. För det första, hur många har egentligen dött av vaccinet i sig? Inte många, eller hur? Och det kända fallet i amerika om tjejen som bara kunde gå baklänges efter att ha tagit vaccinet, en PR-kupp á la Amerika? För det andra, dosen kvicksilver man får i sig när man vaccinerar sig är inte högre än när du äter en vanlig insjöfisk.
Jag tänker vaccinera mig, inte för min egen skull utan för att jag inte vill smitta andra ifall jag skulle bli sjuk. Och jag känner att jag hellre utsätter mig för några lindriga biverkningar än att ligga med en influensa i flera dagar/veckor. Nej, ge mig en spruta istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0