438

Jag har kommit in i en kreativ period nu känner jag. Jag vill måla, rita, pyssla, göra saker, inreda. Kanske har det något att göra med att jag faktiskt sitter i mitt nu mycket mer inspirerande rum. Väggarna är färstarka och en vägg har en otrolig fondtapet, jag älskar den. Det är verkligen en enorm skillnad från de gråa väggarna som var när jag fick det här rummet.
Hursomhelst, jag är inne i en kreativ fas. Men problemet är att jag har noll fantasi och att vi inte har något hemma. Till exempel här om dagen så ville jag mörkbetsa min lampa vid sängen, den är i obehandlat trä så det hade inte varit några problem. Och jag tänkte att eftersom min snickarpappa har "allt" så borde han ha bets, men nej. Så det blev inget med det, tråkigt nog för jag har nyligen förälskat mig i mörka möbler, helst med indiska detaljer.
Ärligt talat har jag alltid, ända sen jag var liten drömt om att kunna rita, måla och tänka kreativt som en.. ja en konstnär. Jag har alltid facinerats av människor som kan få ut sin fantasi genom en penna eller pensel, jag har ingen bra förklaring till varför, men jag dras till dom på något sätt. Tyvärr har jag inga anlag (om man ska kalla de det) till det minsta av fantasifullhet och kreativitet. Jag vet inte ett dugg om vilka starka färger som går ihop och hur man ska göra för att få det snyggt. Tyvärr. Kanske en universitetskurs i "konst" skulle hjäpla? Jag får kolla upp det.

Jag slänger in ett par kassa bilder på mina väggar och även två "inredningskollage" jag gjort i paint, förlåt. (Reminder: jag måste verkligen skaffa photoshop)





Okej, bilderna på väggarna sög ju rätt rejält.


Ha en fortsatt bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Bella

Svar; Klart jag behöver ligga;) ja jag tycker också mina krav är rimliga. men tydligen har jag fler enligt Kamilla haha

2009-10-28 @ 22:21:09
URL: http://duarintetrasig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0